ورزشی

کلینزمن: تاوان صدرنشین نشدن را با برنامه فشرده دادیم/ برای قهرمانی تلاش می‌کنیم اما قولی نمی‌دهم

سرمربی تیم ملی فوتبال کره جنوبی تأکید کرد، تیمش برای دستیابی به عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا تلاش خواهد کرد، اما در این مورد قولی نمی‌دهد.به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از دوحه، یورگن کلینزمن پس از صعود تیم ملی فوتبال کره جنوبی به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ با غلبه بر عربستان اظهار داشت: ما افتخار داشتیم که در ماه سپتامبر مقابل عربستان دیدار دوستانه داشته باشیم و به نظرم در این دو ماه به تیمی فوق‌العاده تبدیل شدند. عربستان تیم بسیار بسیار قدرتمندی بود و فکر می‌کردم که بازی ما اینقدر سخت باشد.
جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳| دوئل مدعیان قهرمانی را کره جنوبی از عربستان بُرد/ کلینزمن همچنان می‌خندد
وی با اشاره به عملکرد ضعیف شاگردانش در ۴۵ دقیقه نخست بیان کرد: در نیمه اول اشتباه کردیم و عربستان تیم برتر این نیمه بود. بین دو نیمه تغییراتی ایجاد و با بازیکنان صحبت کردیم که باعث شد بتوانیم ضرباهنگ مسابقه را بالا ببریم. ما خوشحال هستیم و باید یکی دو گل بیشتر می‌زدیم. هر دو تیم فرصت‌هایی برای گلزنی داشتند و ما انتظار زدن یکی دو گل بیشتر را داشتیم، چون فرصت‌های بیشتری به دست آوردیم، البته عربستان هم موقعیت‌هایی داشت.
سرمربی تیم ملی فوتبال کره جنوبی در مورد ضیافت پنالتی‌ها خاطرنشان کرد: ضربات پنالتی را تمرین کرده بودیم. عربستان تیم بسیار بسیار خوبی بود و حالا در انتظار مرحله بعدی هستیم.
کلینزمن با انتقاد از برنامه فشرده جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: برخی‌ها گفتند من دوست داشتم که کره جنوبی صدرنشین نشود تا با ژاپن بازی نکنیم. با این حال می‌خواستیم صدرنشین گروه باشیم تا زمان بیشتری برای ریکاوری داشته باشیم. ما تاوان این اتفاق (کسب رتبه دوم گروه) را دادیم. از کار کردن با این بازیکنان لذت می‌برم و شما دیدید آنها چه عملکردی در وقت‌های اضافه داشتند. در پنالتی‌ها هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد و روی آن خیلی حساب نکردیم.
وی با بیان اینکه جوّ خوبی بر تیم ملی کره جنوبی حاکم است، اظهار داشت: ریکاوری لازم را انجام می‌دهیم. استرالیا تیم بسیار باکیفیتی است و به هر تیمی احترام می‌گذاریم. هیچ بازی آسانی وجود ندارد. دیدار با عربستان، خوش‌بینی و خودباوری بسیار بالایی به تیم ما منتقل کرد که به آن نیاز داشتیم.
سرمربی کره جنوبی در مورد شانس بالای تیمش برای شکستن طلسم طولانی قهرمان نشدن کره‌ای‌ها در آسیا گفت: قولی قهرمانی ندادم. گفتم کره جنوبی تیم بسیار خوبی است و ما به هر تیمی احترام می‌گذاریم، اما تا پایان تلاش می‌کنیم. این تنها قولی است که می‌توانم بدهم. هر مسابقه دشوار است و با نتیجه صفر – صفر آغاز می‌شود.
کلینزمن در پایان گفت: من از هر مسابقه یاد می‌گیرم؛ مواردی چون شیوه بازی کشورهای عربی و … . مدت زیادی است که کره جنوبی قهرمان آسیا نشده است و ما تلاش می‌کنیم که قهرمان شویم، اما قولی نمی‌دهم.
انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا