اجتماعی

محکومیت شهرک سازی جدید اسرائیل

وزارت خارجه فلسطین امروز جمعه طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت هفت هزار واحد شهری در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد.به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این وزارتخانه در بیانیه‌ای درخواست بزالل اسموتریچ وزیر افراط‌گرای رژیم صهیونیستی را برای تشکیل کمیته برنامه‌ریزی عالی به منظور تصویب ساخت ۷ هزار واحد جدید در کرانه باختری اشغالی به شدت محکوم کرد.
آناتولی گزارش داد که وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد اجرای این طرح یک اقدام خطرناک و تحریک‌آمیز در صحنه درگیری و چالشی آشکار برای مواضع بین‌المللی و آمریکایی در رد شهرک‌سازی و حملات شهرک‌نشینان و سوء استفاده از شهروندان فلسطینی تلقی می‌شود.
این وزارتخانه همچنین خاطرنشان کرد که این طرح «پاسخی به تصمیم دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌ها علیه تعدادی از شهرک‌نشینان افراطی است».
در این بیانیه از جامعه بین‌المللی و دولت آمریکا خواسته شده است که «فشار واقعی بر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از این امر اعمال کنند».
این وزارتخانه افزود: «شکست بین‌المللی در اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی، رژیم صهیونیستی را به تعمیق فعالیت‌های شهرک‌سازی و خرابکاری در تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغال و دستیابی به صلح را ترغیب می‌کند».
تخمین زده می‌شود بیش از ۷۰۰ هزار شهرک‌نشین در شهرک‌های رژیم صهیونیستیی در کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی ساکن هستند.
طبق قوانین بین‌المللی، تمامی شهرک‌های یهودی در سرزمین‌های اشغالی غیرقانونی تلقی می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا