اخبار یکاقتصادی

کاهش ۲۰ درصدی در مصرف برق با اصلاح سیستم روشنایی

بانک برتر، مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود ۳۰ درصد مصرف انرژی در بخش خانگی مربوط به سیستم های روشنایی در طول سال است.


وی ادامه داد: مشترکان می توانند این میزان مصرف انرژی را با بکار گرفتن تدابیر مناسب کاهش دهند.
رجبی مشهدی استفاده از لامپ های کم مصرف ال.ای.دی را یکی از راهکارهای مناسب برشمرد و خاطرنشان ساخت: استفاده نکردن از لامپ در نقاطی که نیاز به روشنایی دائمی ندارد راهکار دیگری برای کاهش مصرف است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران ادامه داد: بکارگیری سیستم های هوشمند روشنایی نیز کمک بسیار خوبی برای کاهش مصرف انرژی در بخش روشنایی یک ساختمان است.
وی افزود: خداحافظی با وسایل پرمصرف و جایگزینی آنها و با کمی هزینه باوسایل پربازده نیز راهکار مناسبی است که می تواند صرفه جویی قابل ملاحظه ای به همراه داشته باشد.
سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکان اگر بتوانند ۱۰درصد در مصرف کاهش ایجاد کنند این کاهش کمک بسیار خوبی به پشت سرگذاشتن بدون دغدغه پیک سال آینده خواهد بود.
رجبی مشهدی ادامه داد: اکنون به ازای هر کیلوات ساعت برق ۱۵۰ تومان هزینه می شود و این درحالی است که فقط نیمی از آن از مشترکان دریافت می شود.
وی بر ضرورت مدیریت مصرف از سوی مشترکان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: مدیریت بهینه مصرف کمک خواهد کرد از شدت مصرف انرژی که اکنون روند نامناسبی در کشورمان دارد کاسته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا