هنر و فرهنگ

خرس طلای برلین به یک مستند رسید

هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم برلین به کار خود پایان داد و در نهایت مستند «داهومی» ساخته «ماتی دیوپ» برنده خرس طلای بهترین فیلم بخش مسابقه اصلی شد.به گزارش ایسنا، مراسم اختتامیه هفتاد و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین برگزار شد و جایزه خرس طلایی بهترین فیلم بخش مسابقه اصلی به مستند «داهومی» ساخته «متی دیوپ» محصول مشترک فرانسه، سنگال و بنین رسید و «نیازهای یک مسافر» به کارگردانی «هونگ سونگ سو» از کره جنوبی هم برنده خرس نقره ای جایزه بزرگ هیات داوران شد.
خرس نقره ای جایزه هیات داوران به فیلم «امپراتوری» ساخته «برونو دومون» اعطا شد و «نلسون کارلوس دو لوس سانتوس آریاس» هم برای فیلم «په په» خرس نقره ای بهترین کارگردانی برلیناله را به خانه برد.
جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی و مکمل جشنواره هم به ترتیب به «سباستین استن» برای فیلم «یک مرد متفاوت» و «امیلی استون» برای بازی در فیلم «چیزهای کوچک مثل این» رسید.

فیلم «خمیازه بزرگ» به کارگردانی علیار راستی جایزه ویژه هیات داوران بخش «مواجهه» برلیناله را کسب کرد و مستند «میدگُل» ساخته سروناز علم‌بیگی و محصول مشترک ایران و آلمان تقدیر ویژه هیات داوران در بخش نسل «۱۴Plus» را کسب کرد.

هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از تاریخ ۵ تا ۲۵ فوریه ۲۰۲۴ (۲۶ بهمن تا ۶ اسفند) در آلمان برگزار شد و لوپیتا نیونگو بازیگر و فیلمساز کنیایی-مکزیکی برنده اسکار، ریاست هیات داوران بین‌المللی جشنواره فیلم برلین را بر عهده داشت.
این فهرست فقط فیلم های برگزیده مراسم اختتامیه اصلی جشنواره برلین را شامل شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا