ورزشی

نامدارترین هوادار فوتبال در جهان از دنیا رفت! (+عکس)

امروز خبرگزاری های آرژانتینی اعلام کردند که او بر اثر ضعف و کهولت سن درگذشته است.ال تولا، هوادار مشهور تیم ملی فوتبال آرژانتین، در ۸۳ سالگی در گذشت.
به گزارش “ورزش سه”، کارلوس پاسکال، مشهور به “ال تولا”، نامدارترین هوادار فوتبال در جهان امروز درگذشت. او سال گذشته در سن ۸۲ سالگی، راهی پاریس شد تا بعد از قهرمانی تاریخی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در مراسم اهدای جوایز بهترین‌های فیفا در ۲۷ فوریه جایزه بهترین هوادار سال را دریافت کند. او که به یار دوازدهم آرژانتین مشهور شده بود از سال ۱۹۷۴ در همه جام‌های جهانی آرژانتین را همراهی کرده بود.
او در سخنرانی پذیرش جایزه خود گفت: “من بخشی از تاریخ جام جهانی هستم.” و در نهایت سخنرانی‌اش را به شکلی خاص و با زدن طبل و گفتن “زنده باد آرژانتین!” به پایان رساند.

ال تولا در سال ۱۹۴۱ در محله‌ای کارگرنشین در روزاریو، در استان سانتافه آرژانتین به دنیا آمد و هیچ کس انتظار نداشت او در طول سیزده جام جهانی تبدیل به بخش مهمی از فرهنگ عمومی آرژانتین بشود. او از سال ۱۹۷۴ در جام جهانی آلمان در تمام رقابت‌های آرژانتین در جام‌های جهانی شرکت کرده و به‌طور خاص با نواختن طبل با سبکی خاص به تشویق آرژانتین مشغول بوده است. او تمام درآمدش را صرف هزینه‌های سفر به کشورهای مختلف کرده بود و هیچ ثروتی نداشت.
امروز خبرگزاری‌های آرژانتینی اعلام کردند که او بر اثر ضعف و کهولت سن درگذشته است. قرار است طبل مشهور او در موزه فیفا شهر زوریخ قرار بگیرد. ال تولا ادعا می‌کرد این طبل هدیه‌ای از خود خوان دومینگو پرون، رئیس جمهور سابق آرژانتین، بود که پس از عبور از اقیانوس اطلس با کشتی در دوران تبعیدش به اسپانیا در سال ۱۹۷۱ دریافت کرد.
خبر فوت او موجی از واکنش‌های احساسی را نه تنها در میان هواداران فوتبال آرژانتین بلکه همه دوست‌داران فوتبال در کشورهای آمریکای لاتین برانگیخته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا