ورزشی

پیشکسوت فوتبال: می‌خواستند جعل استقلال را ماستمالی کنند کمیته استیناف حکم برگشت امتیازات را داد

کمیته استیناف رأی کمیته انضباطی را شکست و به همین دلیل امتیازات کسرشده از تیم‌های پرسپولیس و سپاهان برگشت و بنابراین از دیگر تیم‌های متخلف که قانون سقف قرارداد را دور زده بودند هم امتیازی کسر نمی‌شود!ضیا عربشاهی می‌گوید رأیی که کمیته استیناف فدراسیون فوتبال صادر کرده توهین به شعور هواداران است.
کمیته استیناف رأی کمیته انضباطی را شکست و به همین دلیل امتیازات کسرشده از تیم‌های پرسپولیس و سپاهان برگشت و بنابراین از دیگر تیم‌های متخلف که قانون سقف قرارداد را دور زده بودند هم امتیازی کسر نمی‌شود!
به گزارش اعتمادآنلاین، با ضیا عربشاهی پیشکسوت پرسپولیس در خصوص رأی تاریخی گفت‌و‌گویی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.
*در جریان آخرین اخبار فوتبال ما قرار دارید؟
مگر می‌شود بی‌خبر باشم؟ حالا چه می‌خواهی بپرسی؟
*حکم کمیته انضباطی در کمیته استیناف شکسته شد. نظر شما در این باره چیست؟
واقعاً متاسفم برای فوتبال‌مان. آقایان وقتی به بن‌بست خوردند چون جعل امضا کرده بودند و باید استقلال محروم شود و امتیاز از این تیم کسر شود این رأی را می‌دهند و تمامش را پاک می‌کنند. امتیازات را به سپاهان و پرسپولیس برگرداندند؟ استقلال جعل امضا کرده؟ واقعاً برای این فوتبال متاسفم که تا این حد به بیراهه رفته.
*به گفته عضو کمیته استیناف رئیس فدراسیون دخالتی در این حکم نداشته است.
مگر می‌شود رئیس فدراسیون در جریان این حکم نباشد؟ ارادت دارم به تاج چون‌ مادر خدابیامرزم اصفهانی بود و کاملاً خانواده تاج را می‌شناسم، اما چرا به شعور هواداران فوتبال بی‌احترامی می‌شود‌؟
*پرسپولیسی‌ها اعتقاد دارند اگر از اول می‌دانستند قرار نیست امتیازی از تیم‌ها کسر شود بیشتر هزینه می‌کردند و برای آسیا بازیکن می‌گرفتند. شما هم‌ همین نظر را دارید؟
بله. چهار پنج بار در مصاحبه‌های قبلی هم گفتم‌ هیچ‌ کجای دنیای سقف قراردادی نداریم. متاسفانه دو سه نفر از آقایان که ادعای دانستن مسائل حقوقی دارند این تصمیم را گرفتند. شما در جایی از دنیا قانون سقف قرارداد برای باشگاه‌ها سراغ دارید؟ بروید دنبال زندگی خودتان بگذارید فوتبالی‌ها سر کار بیایند. شما ببینید کنار تیم ملی ما چه افرادی هستند؟ همین‌جا به‌صراحت می‌گویم همین‌ها که الآن دستیار هستند بعد از جام‌ ملت‌ها در فوتبال ما تیم می‌گیرند.
*این که ایراد این افراد نیست.‌ فکر‌ نمی‌کنید مقصر تصمیم‌گیرندگان هستند؟
بله. آقای تاج سینه خودت را سپر کن و علیه اینها بگو! مساله ملی است و شخصی نیست. صراحتاً بگویید این آقایان چه‌کار کردند چون شما رئیس یک فدراسیون ۸۵ میلیونی هستید! مردم ما گناه دارند!
*سپاهان از شکسته شدن این رأی سود برد؟
موضوع این هم نیست. موضوع اصلی ماستمالی کردن‌ جعل استقلال است. سپاهان چهار امتیازش را گرفت اما مطمئن باشید پرسپولیس می‌تواند جبران کند.
*شما گفتید ارادت خاصی به رئیس فدراسیون دارید، از طرفی به مشاور او که مدیرعامل استقلال است حمله می‌کنید‌. عجیب است!
درست که خطیر مشاور آقای تاج است‌ اما این دلیل نمی‌شود که بگوییم تاج به خطیر بگوید چنین ‌کاری کند. طرف رئیس یک دفتر است بعد کار خلاف می‌کند ‌اما اینکه دلیل ‌نمی‌شود بگوییم تاج به خطیر گفته این کار را بکند. تاج باید خطیر را اخراج کند.‌ این را هم‌ مطمئن باشید. پرسپولیس با این اتفاقات تضعیف نمی‌شود. بنویسید پرسپولیس مهاجم‌ می‌گیرد و مصدومان‌ هم ‌برمی‌گردند و نیم ‌فصل دوم با اقتدار می‌روند برای قهرمانی.
*سرمربی و مربی استقلال هم‌ در مصاحبه‌ای گفتند این‌ تیم ‌بیشترین ضرر را متحمل شده.
من ارادت دارم‌ به جواد اما خیلی از کارهای او را نمی‌پسندم و فقط به او می‌گویم‌ اگر‌ یک بیزینس راه می‌انداختند هم چنین سودی نمی‌کردند!
*صحبت خاصی مانده؟
ان‌شاءالله پرسپولیس بازی با نساجی را می‌برد و با تقویت در نیم‌فصل می‌رود برای قهرمانی. ما‌ پیشکسوتان از یحیی و پرسپولیس حمایت می‌کنیم چون می‌دانیم‌ یک‌سری‌ها دنبال این هستند آدم‌های خودشان را بیاورند و دنبال منفعت شخصی هستند اما ما دهه شصتی‌ها همه‌جوره از یحیی حمایت می‌کنیم. آخرین ‌جمله ‌من ‌این است که از تاج می‌خواهم‌ جلوی یک عده را بگیرد! اینها کادر را شلوغ کردند و بعدش برای همه این مربیان تیم‌ وجود دارد. می‌گویند آقای ایکس نفر اول مافیاست اما‌ بنویسید او‌ نفر پنجم‌ است و چهار نفر دیگر او را‌ حمایت می‌کنند!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا