هنر و فرهنگ

قزوین خاستگاه هنر خوشنویسی در کشور است

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: قزوین از مهمترین استان‌هایی است که خاستگاه هنر خوشنویسی در کشور محسوب می‌شود و باید تلاش کنیم تا این هنر به نسل‌های آینده نیز منتقل شود.به گزارش ایسنا، محمد مهدی اعلایی روز جمعه، ۲۹ دی ماه در آیین افتتاحیه دوسالانه ملی خوشنویسی ایران که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قزوین نه تنها شاهراه مواصلاتی سایر استان‌ها است، بلکه شاهراه ارتباط مخلوقات هستی با خالق خود از طریق تقرب هنر با فطرت است.
وی با بیان اینکه کشور ایران دارای نعمت‌های بسیاری است و هنر به عنوان یک نعمت خدادادی، باید بیش از پیش مورد ارج و قرب قرار گیرد، خاطرنشان کرد: هدف ما در استان قزوین ارتقاء سطح فرهنگ و هنر به ویژه هنر اصیل خوشنویسی است و امیدواریم که بتوانیم میزبان شایسته‌ای در این جشنواره باشیم.
استاندار قزوین بیان کرد: در برگزاری هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران داوران، هنرمندان و مدیران بسیاری ما را همراهی کردند تا بار دیگر ثابت شود که هنر در این جغرافیای با اصالت هنوز جریان دارد.
اعلایی در پایان گفت: از تمام فرهنگ دوستان شریف در سراسر کشور دعوت می‌شود که از نمایشگاه این جشنواره بازدید داشته باشند تا ضمن بازدید از آثار عرضه شده در دوسالانه خوشنویسی ملی ایران، از سایر نفایس میراثی این استان نیز بهره‌مند شوند.‌

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا