سیاسی

«مردم‌سالاری» از کاندیداهای اصلاح‌طلب حمایت می‌کند

دبیرکل حزب مردم‌سالاری از حمایت قطعی این حزب از کاندیداهای اصلاح طلب در شهرستان‌ها خبر داد.به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان صبح امروز – پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ – در بخشی از سخنرانی خود در کنگره حزب مردم‌سالاری گفت: ما در تهران برخی افراد را داریم که البته باید با ذره بین اینها را پیدا کنیم اما در شهرستان‌ها قطعا از کاندیداهای اصلاح‌طلب حمایت می‌کنیم  چون معتقدیم اگر اقلیت میانه‌رویی در مجلس وجود داشته باشد به هر حال می‌تواند مجلس را از شرایط فعلی نجات دهد.
وی با بیان این‌که «مستقیلن در سراسر کشور کاندیدایی ندارند» گفت: حدود ۱۵ نفر از اعضای حزب مردم‌سالاری رد صلاحیت شدند.
کواکبیان در تحلیلی از رد صلاحیت حسن روحانی برای انتخابات خبرگان هم رد صلاحیت وی را سیاسی دانست و گفت: تا اول اسفند فرصت هست و اگر دوستان شورای نگهبان می‌خواهند انتخابات را رقابتی کنند ما هم هستیم؛ چراکه معتقدیم یک اقلیت میانه رو در مجلس باشد بهتر است.
وی درباره بیانیه ۱۱۰ نفری جبهه اصلاحات هم تاکید کرد: جریانات مقابل سوءاستفاده نکنند که این نه به سید محمد خاتمی و رهبر اصلاحات بود، خیر؛ این بیانیه‌ای بود که می‌گوید یک روزنه باز باشد و همه این عزیزانی که امضاء کردند جز ارادتمندان ایشان هستند.
وی در ابتدای سخنانش با اشاره به اعیاد شعبانیه و ولادت امام زین‌العابدین(ع) گفت: حضرت در صحیفه سجادیه می‌فرمایند شهروندان نسبت به حاکم یک حقوقی دارند و ۴ مورد را ذکر می‌کند؛ اولین و مهم‌ترین بحث عدالت است، حق رعیت و شهروندان را بخواهیم رعایت کنیم باید عدالت ایجاد کنیم. عدالت فقط جنبه اقتصادی ندارد بلکه جنبه سیاسی، اجتماعی، قضایی و فرهنگی هم دارد.
وی افزود: مثل پدر با مردم جامعه رفتار کنید، یعنی زمامدار جامعه،حاکم جامعه باید پدری کند. گاهی جامعه دچار اشتباه شاید بشود باید گذشت کرد و در دستگاه قضا برای‌شان احکام صادر نکنید. امام سجاد(ع) می‌فرماید عجله نکنید برای محاکمه و القاب بدهید.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به برگزاری بیست و دمین کنگره این حزب بیان کرد: فکر نمی‌کنم احزابی باشند که عدد کنگره‌شان به ۲۲ رسیده باشد. ما هر سال خداوند را شکر کنگره برگزار کردیم به جز ایام کرونا که مجازی برگزار شد و افتخار حزب مردم‌سالاری این است که همایشی برگزار کردیم با عنوان حمایت جوانان اصلاح طلب از مردم غزه.
وی با اشاره به چهاردهمین سالگرد حصر میرحسن موسوی ، زهرا رهنورد و مهدی کروبی اعلام رسمی رفع حصر این افراد را خواستار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا