ورزشی

شگفتى بزرگ: غول آمریکایى برابر جوان ایرانى زانو زد

امیرعلى آذرپیرا با یک نمایش فوق‌العاده موفق به شکست کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک شد.به گزارش “ورزش سه”، در فینال وزن ٩٧ کیلوگرم کشتى آزاد زاگرب امیرعلى آذرپیرا پدیده کشتى آزاد ایران برابر کایل اسنایدر آزادکار پرافتخار آمریکایى قرار گرفت و موفق شد با نمایشى درخشان ۶ بر ٣ حریفش را شکست دهد و قهرمان تورنمنت زاگرب لقب بگیرد.
با اینکه در وزن ۹۷ کیلوگرم همه نگاه‌ها به کامران قاسمپور و البته کایل اسنایدر بود، امیرعلی آذرپیرا امروز توانست در طرف دیگر جدول با شکست رقبایی از لهستان، آمریکا و هند به فینال تورنمنت زاگرب راه پیدا کند.
بعد از شکست کامران قاسمپور برابر کایل اسنایدر شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که آذرپیرا بتواند برابر دارنده چندین مدال جهانی و المپیک در این وزن قدرت‌نمایی کند، اما آذرپیرا دارنده مدال طلای امیدهای جهان که امسال در وزن ۹۲ کیلوگرم رقابت‌های جهانی بزرگسالان کاری از پیش نبرده بود، با یک کشتی با برنامه توانست غول آمریکایی را زمین گیر کند.
آذرپیرا که در ابتدای کشتی اسیر حملات متوالی کایل اسنایدر شده بود و با یک اخطار داور هم روبه‌رو شد، در وقت دوم توانست ابتدا با یک زیرگیری فوق‌العاده همه را شگفت‌زده کند. وقتی کشتی ۳ بر ۲ به سود اسنایدر بود، جوان ایرانی امید خود را از دست نداد و با ادامه حملات توانست پای حریف را از تشک خارج کند و با قبول نشدن اعتراض مربی آمریکا، کشتی ۴ بر ۳ به سود آذرپیرا شد.
اسنایدر که کمتر از یک دقیقه برای جبران وقت داشت، به آب و آتش زد، اما آذرپیرا نه تنها با یک دفاع منطقی مانع امتیازآوری حریف شد، بلکه توانست حریف نامدار خود را بار دیگر خاک کند و ۶ بر ۳ برنده این کشتی لقب بگیرد.
بدین ترتیب بزرگ‌ترین شگفتی تورنمنت زاگرب رقم خورد و امیرعلی آذرپیرای جوان کاری که قاسمپور و قبلا گلیج نتوانسته بودند انجام دهند، با شکست اسنایدر رقم زد و حالا مدعی اصلی وزن ۹۷ کیلوگرم برای کسب سهمیه المپیک و حتی کسب مدال در المپیک پاریس ۲۰۲۴ لقب گرفت.
این در حالی است که کامران قاسمپور در نیمه نهایی کمتر از انتظار ظاهر شد و بعد از شکست مقابل اسنایدر در رده‌بندی به مدال برنز رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا