سیاسی

اخبار سیاسی دوم اسفند؛ آغاز تبلیغات انتخاباتی؛ از امشب/پایان نمایشگاه مطبوعات

«بازگشت اموال بابک زنجانی»، «انتخابات ۱۴۰۲» و «نمایشگاه رسانه های ایران» از موضوعات مهم خبری دوم اسفندماه ۱۴۰۲ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.به گزارش ایسنا، با توجه به بازگشت اموال بابک زنجانی، وزیر اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیات دولت به جمع خبرنگاران آمد و گفت: بازگشت اموال مردم توسط سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضاییه را به همه مردم تبریک می‌گویم. کار مهمی بود که اموال مردم برگشت و این حادثه ارزشمندی برای مردم بود.
در همین ارتباط رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت هم با اشاره به اینکه «امروز هم آقای رئیس‌جمهور در جلسه دولت از همه کسانی که در جمع شدن این پرونده نقش داشتند تشکر کرد»، درباره اینکه آیا اموال به خزانه واریز شده یا خیر گفت: اجازه دهید در این موضوع دستگاه قضایی که متولی پرونده است اطلاع‌رسانی کند همانطور که در این یکی دو روز هم رئیس محترم قوه قضاییه و بقیه بخش‌ها اطلاع‌رسانی کردند. این موضوع به تدریج توسط مسئولان اطلاع‌رسانی می‌شود.
گزارش کامل ایسنا از گفت‌وگوهای خبرنگاران با اعضای هیات وزیران در حاشیه جلسه هیات دولت را نیز می توانید در این لینک دنبال کنید.
رئیس جمهور در جلسه هیات دولت نیز  با تبریک سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان، بر ضرورت اعتماد کردن و میدان دادن به جوانان تاکید و تصریح کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی هر جا به جوانان مسئولیت سپرده شده، آنجا عرصه موفقیت و کسب دستاوردهای بزرگ بوده است. این جوانان بودند که میدان دفاع مقدس را مدیریت کردند و لذا مسئولان بخش‌های مختلف نباید از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، نشاط و انگیزه جوانی غفلت کنند.
سید ابراهیم رئیسی امروز همچنین در پیامی به همایش علمی «قرآن، سلامت معنوی اسلامی و جامعه» تصریح کرد: سلامت معنوی، یک بُعد در عرض دیگر ابعاد سلامت نیست، بلکه به صورت طولی همه عرصه‌های جسم، روان و اجتماع را فرا گرفته و تأثیرات وسیع و عمیقی بر ابعاد مختلف زیست آدمی در ساحت‏‌های فردی و اجتماعی دارد و لذا از اهمیت و ضرورت ویژه‏‌ای برخوردار است. «سلامت معنوی»، مهم‌ترین، عمیق‌ترین و تأثیرگذارترین بُعد از ابعاد چهارگانه سلامت است.
****
در چهارمین روز از نمایشگاه رسانه های ایران در غرفه ایسنا، کوروش دست پاک معاون دبیرکل حزب سازندگی و محسن نراقی دبیر شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه رسانه های ایران درباره موضوع انتخابات به مناظره نشستند.
کوروش دست پاک در بخشی از این مناظره در پاسخ به سوالی در ارزیابی از فضای انتخابات، گفت: وضعیت انتخابات امسال با سال های قبل متفاوت است. سال های قبل فضا انتخاباتی تر بود و مردم بیشتر صحبت می کردند اما الان شاید دغدغه یک قشر از فعالان سیاسی و گروه های مرجع باشد و قشری از مردم بی اهمیت شده است. حالا چه شده است که درصد قابل توجهی از مردم و دلسوزان ایران به این رسیده که انتخابات تفاوتی برای آنها در زندگی‌شان ندارد.
نراقی نیز گفت: مولفه های متعددی در مشارکت موثر است، در طول جمهوری اسلامی مواردی بود که برخی سیاسیون همچون مرحوم هاشمی رفسنجانی می خواستند با انتخابات فرمالیته به کسی برسند که به اهداف آن ها برسند. اما تاکید امام و رهبری آن است که در شکل گیری حاکمیت مردم نقش افرین هستند. مساله موثر دیگر فهم مردم از میزان خدمتی است که دریافت می کنند یعنی احساس کنند مسئولان برای حل مشکلات آن ها تلاش کرده و به دنبال اهداف خودشان و خارج فرستادن بچه هایشان نیستند به مشارکت ترغیب می شوند. مولفه دیگر تنوع رقابت سیاسی است که به پرشور بودن انتخابات کمک می کند اما انتخاباتی هم بوده که تنوع گسترده داشته اما مشارکت پایین بود مثل شورای شهر دوم که مشارکت حداقلی شاهد بودیم.
بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» از یکشنبه ۲۹ بهمن تا چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود که که گزارش کامل ایسنا از چهارمین روز این نمایشگاه را می توانید در این لینک مرور کنید.
مراسم اختتامیۀ بیست وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران عصر امروز- چهارشنبه برگزار شد و این نمایشگاه به کار خود پایان داد.
در این مراسم از سه غرفه برتر ایسنا، مهر و پایگاه خبر فوری تقدیر به عمل آمد و تندیس و لوح تقدیر بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مهدی خیرجو ـ مدیرعامل ایسنا ـ اهدا شد.
****
بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور هرگونه فعالیت انتخاباتی درباره انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا پیش از ساعت ۲۴ امشب – چهارشنبه – غیرقانونی است.
بازه تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوم اسفند آغاز شده و تا ساعت ۸ صبح ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.
در همین ارتباط سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به این‌که زمان تبلیغات انتخابات شروع نشده است  و در حال حاضر هرگونه تبلیغات خلاف قانون محسوب می‌شود، اظهار کرد: بازه تبلیغات انتخابات و دستورالعمل تبلیغات هم ابلاغ شده است. بعضا گزارش از تبلیغات زودرس رسیده است و ما آن را به ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی اعلام می‌کنیم.
از طرف دیگر رئیس ستاد امنیت انتخابات استان تهران با اشاره به این‌که «تامین امنیت انتخابات در استان تهران به فراجا سپرده شده است»، افزود: در استان تهران ۶۸۱۱ صندوق و حدود ۵۰۰۰ صندوق در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس وجود دارد. برای روز رای گیری، پایان رای‌گیری، جمع آوری آرا و اعلام نتیجه تمهیدات امنیتی اندیشیده شده است. از شش ماه گذشته همه تمهیدات امینتی دیده شده است تا انتخاباتی در کمال آرامش و امنیتی داشته باشیم.
دیگر اخبار انتخاباتی را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.
لیست صدای ملت به سرلیستی مطهری امشب منتشر می شود
جبهه پایداری در صورت نرسیدن به وحدت لیست جداگانه‌ای می‌دهد
لیست ائتلاف بزرگ فرهنگیان فردا منتشر می‌شود
جبهه اصلاحات در تهران امکان ارائه لیست ندارد
لیست شورای ائتلاف تا جمعه منتشر می‌شود/ توافق اولیه شورای ائتلاف با جبهه پایداری
حمایت شورای ائتلاف از فهرست جامعه مدرسین برای انتخابات خبرگان
میانه روها به اجماع برسند
رقابت‌های درون جبهه انقلاب خیلی جدی شده است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا