هنر و فرهنگ

ملت ایران از شهادت نمی‌ترسند

ایسنا/مازندران دومین یادواره شهدای دامپزشکی مازندران با محوریت گرامیداشت شهدای کرمان، با حضور مشاور وزیر کشاورزی، مسئولان استانی، شهرستانی و خانواده‌های شهدای غواص در ساری برگزار شد.به گزارش ایسنا مهدی ابراهیمی جعفری سرپرست حراست سازمان دامپزشکی کشور امروز، ۱۸ دی ماه در دومین یادواره شهدای دامپزشکی مازندران با محوریت گرامیداشت شهدای کرمان، اظهار کرد: سازمان دامپزشکی کشور افتخار این را دارد که ۶۰ شهید در حوزه دامپزشکی تقدیم انقلاب کند.
مشاور معاون وزیر جهادکشاورزی افزود: عده‌ای از این عزیزان در مسیر جبهه کمین خورده‌اند و مفقودالاثر و مفقود الجسد شدند، همچنین یکی از شهدا در راه خدمت اهداف سازمانی در محل کار که جهت جلوگیری از اشاعه بیماری تلفات دامی حضور یافت به واسطه بمباران در کرمانشاه جان خود را نثار می‌کند.
جعفری با اشاره به اینکه راه شهادت در دامپزشکی به هشت سال دفاع مقدس ختم نمی‌شود، تصریح کرد: دامپزشکی کشور بعد از جنگ در مناطق نا امن در کمین ضد انقلاب شهید داد، همچنین در دفاع از حرم هم همکاران دامپزشکی شهید شدند.

وی با تاکید بر اینکه نام شهید موجب معنویت و برکات می‌شود، افزود: حرکت در مسیر ولایت، تلاش جهادی و اخلاص در عمل، امید به شهادت را فراهم می‌کند.
سرپرست حراست سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به فرازی از وصیت نامه شهدا، گفت: پیروی از رهبری، ولایت، استقامت در کار، حجاب، صبر و شکیبایی، تلاش دلسوزانه و صادقانه مسئولین در وصیتنامه شهداء برجسته است همه این موارد جزء اصولی است که اگر رعایت شود موجب رستگاری خواهد شد.
“حمزه اقاپور کاظمی” مدیرکل دامپزشکی مازندران نیز دراین مراسم اظهار کرد: برکات برگزاری این مراسم باعث تحقق اهداف سازمان، انقلاب و شهدا در مجموعه اداره کل دامپزشکی مازندران می‌شود.

وی با بیان اینکه همواره سعی می‌کنیم در مسیر و نگاه شهدا قدم برداریم، گفت: راه شهدا چراغی است که رستگاری را نشان می‌دهد و اگر در این مسیر باشیم قطعا سرافرازیم.
مدیرکل دامپزشکی مازندران با محکومیت حادثه تروریستی کرمان افزود: جریان مقاوت، شهدا و فرهنگ ایثارگری با این حوادث قطع نخواهد شد و جان تازه خواهد گرفت.
این مسئول بیان کرد: ملت ایران با دیدن این وقایع و حوادث مصمم‌تر از قبل در مقابل استکبار جهانی و رژیم غاصب اسرائیل ایستادگی می‌کنند.

“حجت السلام والمسلمین رضاپور” مسئول حوزه نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این مراسم اظهار کرد: امام حسین(ع) الگوی ملتی است که شهادت پیشه می‌کند.
وی با اشاره به واقعه کربلا، گفت: نترسیدن از مرگ یکی از صفحات واقعه کربلاست؛ مردم بعد از حادثه تروریستی کرمان مجدد وارد خیابان‌ها شدند و پر شورتر بر سر مزار حاج قاسم سلیمانی حضور یافتند.

حجت‌الاسلام رضاپور با بیان اینکه این فرهنگ وقتی در یک کشور متدین و متمدنی مانند ایران قرار می‌گیرد و مردم آن به کمال نترسیدن از مرگ می‌رسند، شکست ناپذیر می‌شود، تصریح کرد: هدف فتنه “زن، زندگی، آزادی” آن بود که این دامان پاک را از مردم ایران بگیرند و سگ پرور را جایگزین آن بکنند تا این جامعه به صورت خودکار در ورته نابودی قرار گیرد.
وی خطاب به رژیم خونخوار و کودک کش صهیونیست گفت: به این سگ هار و خونخوار و ارباب آنها آمریکا می‌گوییم این ملت به خون دادن در راه خدا عادت دارد و از شهادت نمی‌ترسد بلکه شجاعانه‌تر وارد می‌شوند که سند آن هشت سال دفاع مقدس بوده است.
در پایان این مراسم با رونمایی از نقاشی دیجیتال شهدای دامپزشکی مازندران تابلو آن به خانواده‌های شهدا اهدا و مجاهدت و صبر آنان تجلیل شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا