هنر و فرهنگ

سومین روز برگزاری جشنواره تئاتر فجر/ تماشاگران در میانه‌ی باران و سرما به سالن‌ها رفتند

هوای بارانی و سرد بهمن در سومین روز برگزاری چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تماشاگران مشتاق را از همراهی با آثار اجرا شده در فضاهای باز و سالن‌های اجرا غافل نکرد.به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل هنرهای نمایشی، هنرمندان سراسر کشور در سومین روز از برگزاری چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش‌های مختلف نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی میزبان تماشاگران شدند.
۱۳ نمایش صحنه‌ای و ۱۰ نمایش خیابانی در روز بارانی و سرد سوم بهمن به استقبال مخاطبان رفتند.

تمامی گذرگاه‌ها و مکان‌های نمایشی اجراهای خیابانی شاهد نگاه جست‌وجوگر تماشاگرانی بودند که قرار بود تنها برای لحظه‌ای توقف، از چندوچون اتفاقات نمایشی که در حال رخ دادن بودند؛ آگاه شوند اما دل به گره اتفاقات و فراز و فرود اجرا سپرده و تا پایان و سرانجامِ اثر با شخصیت‌ها هم‌مسیر شدند.
همراهی تماشاگران در سالن‌های نمایشی هم به صورت گسترده‌تر و با حضور تعداد بیشتری از مخاطبان رقم خورد.
گروه‌های نمایشی در سومین روز از برگزاری چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، مانند دو شب گذشته، شاهد حضور و همراهی بی‌دریغ پیشکسوتانی بودند که سال‌های سال روی صحنه‌های نمایش درخشیده‌اند و اکنون ره‌توشه دانسته‌های‌شان را بی‌چشمداشت به نسل جدید انتقال می‌دهند.
در این میان، هنرمندان جوان عرصه نمایش و مدیران فرهنگی-هنری نیز در کنار تماشاگران علاقه‌مند در سالن‌های نمایش صحنه‌ای و فضاهای اجرایی نمایش‌های خیابانی حضور یافتند.
کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی) و غلامرضا نعمتی (معاون اجرایی مدیرکل) ازجمله مدیران هنری بودند که همراه با مظفر محمدی (معاون سفیر تاجیکستان) به تماشای نمایش «زال و رودابه» به کارگردانی صفرعلی قربان‌زاده بهرامی از کشور تاجیکستان در تماشاخانه سنگلج نشستند.
داوود فتحعلی‌بیگی، نویسنده، بازیگر و کارگردان پیشکسوت نمایش‌های آیینی و سنتی، رحمت امینی، مدرس و کارگردان تئاتر و سیدوحید فخر موسوی نیز ازجمله مهمانانی بودند که با حضور در این تماشاخانه نظاره‌گر هنرنمایی مهمانان تاجیکستانی جشنواره تئاتر فجر در نمایش «زال و رودابه» به عنوان دومین اثر بخش بین‌الملل این رویداد شدند.
مدیرکل هنرهای نمایشی و معاون اجرایی این اداره کل، در ادامه همراهی‌شان با گروه‌های نمایشی به تماشای «تروما» به تهیه‌کنندگی حمید نیلی و کارگردانی احمد سلیمانی نشستند.
«تروما» که در بخش هویت ملی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فجر روی صحنه رفت، شب گذشته با حضور دلگرم‌کننده و بیش از پیش تماشاگرانی بالغ بر ۷۰۰ نفر اجرا شد.
تالار مولوی نیز در ادامه میزبانی خود از ستاره‌های تئاتر دانشجویی، آسمان درخشش هنرجویان تئاتر بود.
تلاش هنرمندان بخش مسابقه تئاتر دانشجویی که با عشق به هنر نمایش، تولید تجربه‌های نو و نگاه تازه خود را بی‌دریغ در معرض نگاه مخاطبان قرار می‌دهند، با همراهی و اشتیاق فراوان تماشاگران همراه شد.
در این میان حمیدرضا نعیمی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر هم که به‌تازگی با کارگردانی نمایش «فردریک» به دغدغه‌های گروه‌های نمایشی پرداخته بود، ازجمله هنرمندانی بود که با حضورش در تالار مولوی حامی و همراه نمایش‌های این بخش شد.
چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در تهران در حال برگزاری است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا