ورزشی

انتقاد شدید فوتبالدوستان و رسانه‌های عراقی از علیرضا فغانی

رسانه‌های عراقی به‌شدت به قضاوت علیرضا فغانی در دیدار تیم ملی فوتبال این کشور برابر اردن در دور یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا اعتراض دارند.به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال عراق در دور یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا برابر اردن با نتیجه سه بر دو شکست خورد و از این رقابت‌ها کنار رفت. این دیدار یک صحنه بسیار جنجالی داشت و آن اخراج ایمن حسین، زننده گل دوم عراق، از سوی علیرضا فغانی، داور سرشناس ایرانی، بود.
رسانه‌های عراقی به‌شدت به قضاوت علیرضا فغانی در این بازی به‌ویژه در صحنه اخراج ایمن حسین که در نتیجه بازی تاثیرگذار بود، اعتراض دارند.
علی نوری، خبرنگار و مجری برنامه «آی نیوز» عراق نوشت: «حذف عراق را به شیخ‌سلمان و کادر داوری تبریک می‌گویم. سابقه قضاوت‌های علیرضا فغانی برای عراق کاملا مشخص است. فغانی سال ۲۰۱۴ در دیدار برابر استرالیا، سال ۲۰۱۵ برابر ژاپن و سال ۲۰۱۸ دوباره برابر استرالیا برای عراق قضاوت کرد و در هر سه بازی عراق بازنده بود. تاریخ بداند که فغانی سال ۲۰۱۸ از استرالیا درخواست اقامت کرد و سال ۲۰۱۹ درخواستش پذیرفته شد. عراق دوباره با قضاوت این داور باخت.»
صفحه «اخبار الکره العالمیه» عراق هم به‌شدت به قضاوت فغانی اعتراض کرد. در بخشی از اعتراض این صفحه پرکاربر عراقی آمده است: «ایمن! ظلم‌کننده به تو به جزایش خواهد رسید.»
کاساس، سرمربی تیم ملی فوتبال عراق، هم در نشست خبری بعد از بازی به‌شدت به قضاوت داور اعتراض کرد و گفت او پیروزی را از تیمش دزدید.
العربیه هم با تیتر «عراقی‌ها از دست داور عصبانی‌اند»، نوشت: «بعد از بازی عراقی‌های زیادی در فضای مجازی به داور ایرانی اعتراض کردند و اخراج ایمن حسین را ظالمانه دانستند.»
سایت سعودی‌نیوز هم با تیتر «افتضاح داوری توسط داور ایرانی» درباره قضاوت فغانی نوشت: «داور ایرانی در صحنه‌ای عجیب به خاطر شادی گل ایمن حسین که حالت خوردن عذای سنتی منسف بود از بازی اخراج شد این در حالی بود که داور همین صحنه را درباره بازیکنان حریف نادیده گرفت.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا