اقتصادی

پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر باید تسریع شود

معاون بنیاد مسکن گفت: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر در مقایسه با سال‌های گذشته بهتر شده است.
حمید رضا سهرابی گفت: در حال حاضر روند پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در مقایسه با سال های گذشته بهتر شده و از سوی دیگر این تسهیلات برای واحدهای مسکونی روستایی بیشتر از واحدهای مسکونی در شهرها است.
به گفته معاون مسکن شهری بنیاد مسکن، در روستاها میزان پرداخت تسهیلات ساخت ۳۵۰میلیون تومان و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزارنفر ۵۵۰ میلیون تومان است که امیدواریم با همکاری بهتر بانک ها بتوانیم پروژه های نهضت ملی مسکن را با سرعت بیشتری اجرا کنیم.
او می گوید: روند پرداخت تسهیلات ساخت باید تشدید و تسریع شود چرا که با پرداخت این تسهیلات می توانیم زمینه را برای اجرای هرچه سریعتر پروژه ها در نواحی مختلف به ویژه شهرهای زیر۱۰۰ هزار نفر فراهم کنیم.
وی با تاکید براینکه هنوز در برخی از شهرها همکاری بانک ها مناسب نبوده است گفت: پرداخت این تسهیلات خود می‌تواند زمینه ساز اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن شود و با توجه به آنکه بخش زیادی از پروژه‌ها به صورت ویلایی در حال ساخت است اجرای این اقدام خود باعث روند بهبود پروژه ها و انگیزه بیشتر سازندگان می شود.
او گفت: اگر همکاری بانک ها بیشتر نشود به طور قطع باید اعتبارات بانک ها کاهش یابد تا سایر بانک ها بتوانند وارد این حوزه شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا