ورزشی

درخشان: بازی مستقیم و احساسی برابر قطر جواب نداد/ کادر فنی تیم ملی فوتبال باید تغییر کند

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال گفت: سبک قدیمی و روی آوردن به بازی مستقیم و احساسی در بازی با قطر نتیجه نداد.
حمید درخشان بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال درباره شکست برابر تیم ملی قطر در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: ما در این بازی برنامه خوبی نداشتیم و  روی سبک قدیمی بازی کردیم و به  بکش زیرتوپ و ارسال‌های بلند روی آوردیم. این‌ها فکر کردند اگر بازی با ژاپن را با این سبک پیروز شدند شاید اکنون هم این اتفاق بیفتد. به نظرم  دستپاچه، هول و با استرس بازی کردیم.
او افزود: ما در بازی‌های تدارکاتی خود هیچ وقت عقب نیفتادیم که بخواهیم منطقی‌تر بازی کنیم. ما هر زمان عقب افتادیم احساسمان بر منطقمان غلبه کرد و به بازی احساسی روی آوردیم. اگر ما ژاپن را شکست دادیم روی اتفاق و اوت دستی به موفقیت رسیدیم و کار تاکنیکی آن چنانی انجام ندادیم که ژاپن را از پا در بیاوریم. ما بلند بازی کردیم و بازی مستقیم انجام دادیم و توپ‌ها را به محوطه جریمه ژاپن ریختیم و آن‌ها در دفع توپ اشتباه کردند و ما به گل رسیدیم، اما منطق بازی این را نمی‌گفت که ما در بازی‌های بعدی با منطق و شکل بهتری بازی کنیم. متاسفانه این شیوه بازی در دیدار با قطر جواب نداد.
درخشان گفت: در این بازی نتوانستیم با بازی مستقیم و احساسی به نتیجه برسیم. هر چه از بازی می‌گذشت تمرکزمان از دست رفت و خستگی بر ما غلبه کرد و نتوانستیم تصمیمات بهتری بگیریم. البته مقداری هم بدشانسی آوردیم، اما به حریف هم فرصت دادیم و قطری‌ها می‌توانستند در دقایق پایانی ۲ گل به ما بزنند، اما این اتفاق نیفتاد. فوتبال استدلال و منطقی دارد که باید آن منطق را داشته باشیم و کار کرده باشیم تا بتوانیم در زمین مسابقه پیاده کنیم که اینکه بخواهیم با احساسمان بازی کنیم یک جایی جواب می‌دهد ویک جایی جواب نمی‌دهد.
او بیان کرد: ما ۶ بازی در تورنمنت جام ملت‌های آسیا انجام دادیم و وقتی این بازی‌ها را کنار هم می‌گذاریم می‌بینیم که هر کدامش یک رنگ و بویی داشت و یک سازی برای بردن می‌زد. هیچ کدام از بازی‌ها مثل هم نبودند. به طور مسلم این موضوع نشان می‌داد که ما فقط به مهره‌های خود اتکا داشتیم و آن‌ها توانستند ما را تا اینجا برسانند.
بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال درباره اینکه فراز و نشیب زیادی در جام ملت‌های آسیا داشتیم، گفت: برنامه منظم تاکنیکی نداشتیم که بتوانیم در هر بازی اجرا کنیم و ما در هر بازی مهره هایمان به ما کمک می‌کردند و به شکلی بازی را در می‌آوردند و ما هر وقت می‌بردیم خوشحال می‌شدیم و ضعف هایمان پشت آن برد پنهان می‌شد و نمی‌توانستیم بفهمیم که چه ضعف‌هایی داریم.
درخشان درباره اینکه تیم ملی فوتبال قطر بعد از ۱۴ سال توانست ما را شکست بدهد، بیان کرد: تیم ملی قطر می‌خواست به فینال جام ملت‌های آسیا برود و اگر این تیم تا اینجا بالا آمده است “الله بختکی” نیامده است. این تیم با برنامه و حساب و کتاب  وارد زمین مسابقه شد  و به طور کامل ما را آنالیز کرده بود. اکثر تعویض‌ها را سرمربی قطر در خط دفاع انجام داد تا قدرت سرزنی و جنگندگی  تیمش را بالا ببرد و ضربه نخورد و همین کار را انجام داد.
او درباره اینکه اخراج شجاع  خلیل زاده را چطور ارزیابی می‌کند، تصریح کرد: خلیل زاده اشتباه کرد و همین موضوع باعث شد که اخراج شود. پوشش و جاگیری مناسب در این بازی نداشتیم.
بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال درباره اینکه سیستم تیم ملی در این بازی خوب بود، گفت: نه، نوع چیدمان ما در بازی خوب نبود.  تقریبا برخی از بازیکنان که باید در جایگاه خودشان باشند را جابه جا کردیم و این موضوع یک مقدار از قدرت تهاجمی تیم ما کم کرد.
درخشان درباره اینکه  باید چه برنامه  و راهکاری داشته باشیم که تیم ملی در آینده به موفقیت برسد، گفت: ما باید تغییرات اساسی بدهیم که نگاهمان را عوض کنیم. ما باید از مربیان قدیمی و با این سبک بازی کردن دور شویم و اکنون فوتبال به روز تر، منطقی‌تر و فنی‌تر شده است.  دیگر فوتبال این نیست که با سبک قدریمی بازی کنید. خوشبختانه ما، چون داشته‌های خوبی داریم هیچ وقت این عیب ما دیده نمی‌شود و بیشتر بررسی بر روی برد و باخت می‌کنیم و همیشه نتیجه را می‌بینیم. ما باید فکر نو به تیم ملی اضافه کنیم، چون  خیلی از این بازیکنان دیگر نمی‌توانند باشند به خاطر اینکه سنشان بالا رفته است.
او درباره اینکه تغییرات فنی روی نیمکت مربیان تیم ملی فوتبال هم باید صورت بگیرد، گفت: صددرصد، همین کادر فنی ما را گرفتار کرد و ۶ بازی متفاوت انجام دادیم که هیچ کدام فنی نبوده است و هر کدامش یک سازی برای خود می‌زد و ۲ بازی شبیه به هم نبوده است و این نشان می‌دهد که از لحاظ فنی ایراد داشتیم در صورتی که مهره‌های خوبی داشتیم. ما بهترین نسل فوتبالی را داشتیم و همه به این موضوع اذعان داشتند، اما چیزی که نتوانستیم به بازیکنان انتقال  بدهیم “دانش فنی” بود که با تفکرات فنی کادر فنی بازی کنند. بلا استثنا باید کادر فنی تیم ملی را تغییر بدهند و باید تصمیماتی در این باره بگیرند. با این شکل بازی کردن از قطر باختیم چطور می‌خواهیم به جام جهانی برویم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا