هنر و فرهنگ

المپیاد فیلم‌سازی، مسیر خوداتکایی نوجوانان است

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با تاکید بر اینکه المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان، مسیر خوداتکایی، ایده‌پردازی و ساخت فیلم را به نوجوانان یاد می‌دهد، گفت: این رویداد سینمایی، جشن فیلم‌سازی نوجوانان است.به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی‌-تربیتی، برگزاری این رویداد را جشن فیلم‌سازی نوجوانان دانست و گفت: چهار سال پیش و هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا، سینمای کودک و نوجوان کمی نحیف شد، اما پایان آن شیرین و امیدبخش بود، چراکه با گذر از این دوران و همچنین برگزاری رویداد به شکل فعلی، همه قهرمان محسوب می‌شوند.
مجید زین‌العابدین در ادامه اظهار کرد: همدلی میان سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان در تابستان سال ۱۴۰۲ جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را احیا کرد، به‌طوری‌که تعدادی از فیلم‌های این جشنواره به جشنواره فیلم فجر هم راه یافت؛ در حالی‌که معمولا این مسیر معکوس است.
وی با اشاره به برگزاری پرصلابت و امیدوارانه سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، ادامه داد: این قصه با ساخت فیلم‌های خوب برای بچه‌ها آغاز شد و با استقبال خانواده‌ها، سینما رونق گرفت. اما این کار بزرگ هنوز کامل نبود و گام دوم این بود که خود نوجوانان بتوانند فیلم بسازند تا مسیر خوداتکایی، ایده‌پردازی و تولید فیلم را یاد بگیرند و آنچه در ذهن‌های خلاق‌شان است را به بزرگ‌ترها نشان دهند‌.
زین‌العابدین ضمن تقدیر از مدیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران گفت: این المپیاد پس از چند سال به صورت حضوری و مستقل از جشنواره فیلم کودک برگزار شد تا بیشتر دیده شود. بیش از ۱۲۰۰ اثر از ۲۸ استان کشور به دبیرخانه المپیاد رسید و در ادامه، ۶ تیم راه‌یافته به مرحله پایانی تلاش کردند مسیر فیلم‌سازی را بیاموزند، از این‌رو امیدواریم در سال‌های پیش رو، فیلم‌های جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان را آثار همین نوجوانان شکل دهد‌.
وی ضمن اشاره به جلسه سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که با حضور شهردار اصفهان در روز اختتامییه هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان برگزار شد، اذعان کرد: برگزاری موفق این رویداد، مسیر بزرگ اندیشیدن را به نوجوانان نشان داد و امیدوارم ستاد اجرایی المپیاد فیلم‌سازی بتواند با همکاری تمامی بخش‌ها از جمله بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، در سال‌ آینده جشنواره پرشورتری را برگزار کند.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی همچنین از تمام اعضای هیئت‌انتخاب، هیئت‌داوران و مربیان هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران تشکر کرد و ضمن اشاره به افتخارات کسب‌شده توسط آنان، همکاری‌شان با این المپیاد را نشان از اهمیت آنان به تربیت نسل آینده فیلم‌ساز ایران دانست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا