سیاسی

سید حسن نصرالله : سید حسن نصرالله: پاسخ ریختن خون، خون خواهد بود/ زبان از توصیف مقاومت افسانه‌ای غزه عاجز است

سید حسن نصرالله در این سخنرانی تاکید کرد: دشمن بهای خون زنان و کودکان ما در النبطیه و الصوانه را پرداخت خواهد کرد. پاسخ ریختن خون غیرنظامیان لبنانی، خون خواهد بود و نه هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی.دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز جمعه در سالروز شهادت فرماندهان شهید مقاومت به بررسی آخرین تحولات نظامی و سیاسی غزه و چشم‌اندازهای آینده با توجه به مذاکرات قاهره درباره تبادل اسرا و تهدیدات دشمن درباره حمله زمینی به رفح پرداخت.
به گزارش ایسنا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت سالگرد شهادت فرماندهان شهید، عباس موسوی، راغب حرب و حاج عماد مغنیه (حاج رضوان) سخنرانی کرد.
وی در سایه مذاکرات قاهره پیرامون تبادل اسرا و تهدیدات دشمن صهیونیستی مبنی بر آغاز حمله زمینی به رفح،  درباره آخرین تحولات میدانی و سیاسی غزه، شرایط انسانی این منطقه، ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی و چشم‌انداز مرحله بعدی به تفصیل بحث کرد.
سید حسن نصرالله همچنین به تهدیدات مقامات صهیونیست مبنی بر گسترش جنگ علیه لبنان پاسخ داد و معادلات مربوط به هدف قرار دادن غیرنظامیان برای بازدارندگی دشمن صهیونیستی را یادآوری کرد.
سید حسن نصرالله در این سخنرانی تاکید کرد فداکاری‌های جنبش‌های مقاومت ناشی از یک حالت عاطفی یا یک واکنش موقت نیست، بلکه ناشی از آگاهی، بصیرت و شناخت اهداف است.
وی در ادامه با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی در النبطیه و الصوانه تصریح کرد: تجاوزاتی که در این دو منطقه رخ داد، تحولی است که باید در رویارویی جاری متوقف شود، زیرا غیرنظامیان را هدف قرار داده است. رژیم صهیونیستی در النبطیه عامدانه  غیرنظامیان را هدف قرار داد؛ چرا که امکان اجتناب از این اقدام را داشت.
دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: ما در دل یک نبرد حقیقی هستیم که جبهه‌ای شامل بر ۱۰۰ کیلومتر را در بر می‌گیرد. وقتی موضوع مربوط به غیرنظامیان باشد، این امر از حساسیت بالایی نزد ما برخوردار است. هدف قرار دادن غیرنظامیان را تحمل نمی‌کنیم و رژیم صهیونیستی با اینکار پا را فراتر از حد گذاشت.
هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه مناطق جنوبی لبنان شامل روستاهای «عدشیت»، «الشهابیه»، «الصوانه»، ارتفاعات «الجبور» و منطقه اقلیم «التفاح» و نیز «النبطیه» در جنوب لبنان را بمباران کردند که بر اثر آن ۱۱ تن در النبطیه به شهادت رسید.
حزب‌الله لبنان هم در پاسخ به این حملات جنایتکارانه ارتش صهیونیستی به النبطیه و الصوانه در لبنان و نیز در حمایت از مردم و مقاومت غزه، ده‌ها راکت کاتیوشا به سمت کریات شمونا شلیک کرد.
سید حسن نصرالله در ادامه تاکید کرد هدف دشمن از کشتار غیرنظامیان این است که مقاومت را برای توقف حملات تحت فشار قرار دهد، زیر تمام فشارها از  هفت اکتبر به این سو برای متوقف کردن جبهه جنوب بوده است و پاسخ به این قتل‌عام باید تداوم حملات و تشدید آن در جبهه جنوب باشد.
وی با بیان اینکه حمله روز گذشته به شهرک‌های صهیونیستی «کریات شمونه» با راکت‌های کاتیوشا و فلق پاسخی اولیه به جنایت اسرائیل بود، تاکید کرد: دشمن بهای خون زنان و کودکان ما در النبطیه و الصوانه را پرداخت خواهد کرد. پاسخ ریختن خون غیرنظامیان لبنانی، خون خواهد بود و نه هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی.
سید حسن نصرالله تصریح کرد: مقاومت در لبنان دارای قابلیت‌های موشکی عظیم و دقیقی است که از کریات شمونه تا ایلات را در بر می‌گیرد.
نصرالله در ادامه سخنرانی خود تصریح کرد: هزینه تسلیم، زیاد، خطرناک، گزاف و بسیار حیاتی است. تسلیم یعنی ذلت، بردگی و تحقیر بزرگان، آبرو و پول ما. آیا این ذلت، خواری و ضعف نیست که کشورهایی که دو میلیارد مسلمان را اداره می‌کنند، نمی‌توانند برای مردم غزه دارو و غذا بیاورند؟
وی در ادامه به یاوه‌گویی‌های رژیم صهیونیستی درباره حمله هفتم اکتبر مقاومت فلسطین پرداخت و گفت رژیم صهیونیستی نتوانست حتی یک مدرک از دروغ‌هایی را که از هفت اکتبر تبلیغ می‌کرد به دنیا ارائه کند. اگر تحقیقاتی در مورد ۷ اکتبر آغاز شود، مبنای اخلاقی و قانونی که نتانیاهو و بایدن با اصرار بر از «بین بردن» حماس مدعی آن هستند، فرو می‌ریزد.
دبیرکل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: بزرگترین پدیده ریاکاری که جهان امروز شاهد آن است، موضع دولت آمریکا در قبال آن چیزی است که در غزه رخ می‌دهد. اگر آمریکا، اکنون تسلیح و حمایت از اسرائیل را متوقف کند، چه نتانیاهو بخواهد چه نخواهد، تجاوز فورا متوقف خواهد شد.
وی تصریح کرد آمریکا حتی بیش از رژیم صهیونیستی بر مقوله نابودی کامل حماس پافشاری دارد. مسئولیت هر قطره خونی که در منطقه ریخته می‌شود بر عهده آمریکاست و مقامات صهیونیستی صرفا مجری سیاست آمریکا هستند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد عملیات نظامی «طوفان الاقصی» نشان داد هدف رژیم صهیونیستی، آواره کردن مردم فلسطین و تشکیل کشور کاملا یهودی است.
وی افزود: هدف رژیم صهیونیستی آواره کردن مردم کرانه باختری به اردن، مردم غزه به مصر، و مردم اراضی اشغالی ۱۹۴۸ به لبنان است اما مسئولیت حکم می‌کند که از این آوارگی فلسطینیان ممانعت شود و این مستلزم یک رویارویی بزرگ است.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد این آمریکاست که ارتش لبنان را از داشتن تسلیحات و موشک‌هایی که تعادل بازدارندگی را برای محافظت از لبنان فراهم کند، باز می‌دارد.
وی تصریح کرد مقاومت در لبنان و فلسطین موازنه بازدارندگی رژیم صهیونیستی را شکست، وجهه آن را در هم شکست و توازن بازدارندگی را ایجاد کرد.
سید حسن نصرالله درباره رشادت‌های مقاومت غزه و استواری مردم گفت: ما هر چه بگوییم یا توضیح دهیم، زبان ما از توصیف مقاومت افسانه‌ای غزه و استواری افسانه‌ای مردم غزه عاجز خواهد بود.
وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها انتظار نداشتند مقاومت در لبنان اراده و جرات داشته باشد که جبهه حمایت از غزه را بگشاید، تاکید کرد هدف محور مقاومت اعم از دولت‌ها، کشورها، جنبش‌ها و رزمندگان مقاومت همواره این بوده است که در این نبرد باید دشمن را شکست داد. مقصود از شکست دشمن در این نبرد، ناکامی او در رسیدن به اهدافش است.
سید حسن نصرالله در پایان سخنرانی خود تاکید کرد مقاومت دشمن را در یک بحران وجودی قرار داد که با عملیات نظامی «طوفان الاقصی» به اوج خود رسید. هدف محور مقاومت این است که در این نبرد بیشترین تلفات را به دشمن وارد کند تا دشمن را وادار به شکست و عقب‌نشینی کند.
وی تاکید کرد جنبش حماس و مقاومت فلسطین نماینده جبهه‌های محور مقاومت هستند و همه پشتیبانی نظامی و لجستیکی برای آنها است.
دبیرکل حزب الله لبنان همچنین با اشاره به هدف اصلی محور مقاومت لبنان تصریح کرد سلاح مقاومت برای تغییر نظام سیاسی، قانون اساسی، نظام حکومتی و اعمال سهمیه‌بندیهای طائفه‌ای جدید در لبنان نیست؛ سلاح مقاومت برای حفاظت از لبنان است.
وی تاکید کرد: مرزهای زمینی ترسیم شده و هرگونه مذاکره‌ای بر اساس «از خاک لبنانی ما خارج شوید» خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا